Nyheter inom Mediesverige är en rykhet bransch med miljontals läsare varje dag. Enligt uppskattningar läser tre av fyra papperstidningen och lika många läser tidningen på nätet. Drygt en tredjedel av internetanvändarna läser tidningen på nätet varje dag och det är speciellt vanligt bland unga vuxna.
Dra nytta av digitaliseringens nya möjligheter
Den minskade läsningen av papperstidningen och ökade läsningen av tidningen på nätet har medfört nya möjligheter inom Mediesverige. Nu kan digitala verktyg och system implementeras lättare än aldrig förr. Titta på Customer Relationship Management (CRM) som har blivit omåttligt populärt bland företag och revolutionerat sättet att hantera kunder. Att det har tagit världen med storm är knappast förvånande med tanke på hur mycket ett CRM kan förbättra din försäljning, kundservice och marknadsföring.
Överväg att använda Lime Technologies produkter
Om du inte redan använder ett CRM system är det dags att börja och en varm rekommendation är att överväga Lime Technologies produkter, Lime Go och Lime CRM. Den förstnämnda är laddat med smarta funktioner för att förbättra kundrelationer och sökfilter för att hitta nya kunder. Den sistnämnda är ett fullfjädrat system som innehåller allt du behöver för att effektivisera driften och göra smartare affärer. Här samlar du dina kunder, affärer och kampanjer på ett och samma ställe. Användbara funktioner som inkluderas är att göra-uppgifter, kontakter, historik, ärenden och marknadsaktiviteter.
Effektivisera tidningens arbete med CRM
Fördelen med att använda CRM för tidningar är många. Du slipper använda anteckningar på post it-lappar, dokument, kalkylblad och andra liknande hjälpmedel som använts traditionellt av journalister och redaktörer.
Vidare kommer ett CRM-system hjälpa dig att:
- Lagra och hantera kontakter – Alla dina kontakter och kunder kan både lagras och hanteras i en enda databas.
- Förbättrar kundservice och support – Ett CRM-system gör det lättare för dig att utveckla en personlig touch mellan befintliga kunder och din tidning. Det blir lättare att behandla varje kund mer individuellt med hjälp av lagrad kundinformation.
- Förenklar försäljning och marknadsföring – Kommunikationen blir bättre, effektivare och snabbare med ett CRM-system.